Ahad, 9 Ogos 2009

SekADaR rEnunGan..

Semasa kecil saya berangan-angan utk mengubah dunia ini mengikut kehendak saya sebagaimana dlm cerita doraemon..Ketika remaja saya sedar bahawa angan-angan tu t'lalu tinggi,lalu sya b'hasrat utk mengubah nasib negara saya..Kemudian apabila dewasa,saya dapati hal itu mustahil dpt saya lakukan lalu saya b'hasrat mengubah nasib kampung saya pula..Namun saya dapati perkara itu t'lalu sukar lalu saya cuba mengubah nasib keluarga saya pula..Tetapi perubahan itu tidak juga dpt saya lakukan lalu saya mengubah nasib diri saya pula..TETAPI SAYA TETAP MENEMUKAN KEGAGALAN..Kini pd usia "rumah kata pergi kubur kata mari" barulah saya sedar bahawa sekiranya saya mengubah diri saya sejak kecil,pasti kini saya telah dpt mengubah bkn shja diri saya malahan keluarga,kampung & negara saya juga dpt saya ubah nasibnya..Tidak mustahil juga dunia ini dpt saya ubah nasibnya jika saya berubah sejak kecil dahulu..Kini sedarlah saya bahawa "nasi sudah menjadi bubur"..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan