Jumaat, 15 Mac 2013

SMF

Perjalanan aku bermula sebagai Sekretariat Mahasiswa Fakulti (SMF) Junior bersama mereka berdua.


Pada mulanya aku diberi kepercayaan utk menjadi pengerusi majlis bagi Program Majlis Anugerah Dekan pada 22 Oktober 2011. Program pertama aku di UiTM. Aku kemudiannya diberi peluang utk menjadi setiausaha Program DNA Fest pada 28 November 2011 - 4 Disember 2011.

Di awal cuti sem 1, aku diterima utk menjadi SMF, Fakulti Sains Komputer & Matematik.


3 March 2012 : Mengangkat ikrar utk menjalankan tanggungjawab sebagai seorang SMF.


9 March 2012 : Menerima watikah perlantikan sebagai Setiausaha II bersama - sama 29 rakan seperjuangan yg lain.



5 March 2012 - 2 March 2013 : Kami menjalankan pelbagai aktiviti sbg SMF.

1. Selangkah ke FSKM
2. Majlis Amanat Dekan, Watikah Perlantikan Persatuan Dalaman 2012/2013 dan Program Pemantapan Wawasan
3. Kursus ke Arah Kecemerlangan Akademik
4. Majlis Anugerah Dekan
5. Karnival Sukan FSKM 1Malaysia
6. Malam Pra-Graduan
7. Majlis Pelancaran Yayasan Sukarelawan Siswa
8. Selangkah ke UiTM
9. Steps For Health
10. Road Tour FSKM Siri I (Zon Utara)
11. Road Tour FSKM Siri II (Zon Tengah)
12. Road Tour FSKM Siri III (Zon Selatan)
13. Road Tour FSKM Siri IV (Zon Pantai Timur)
14. Sukan Antara Fakulti
15. Hari Bertemu Pelanggan
16. Quranic Medicine
17. Kursus Pengurusan Jenazah
18. Eksplorasi & Ekspresiasi SMF
19. Program Solat Hajat Perdana FSKM
20. Road To Entrepreneurship
21. Team Building
22. Kursus Pengurusan Organisasi
23. Annual Grand Meeting

*Mungkin ada lg program yg tak disenaraikan. Banyak sgt.

Suka, duka, ceria, ketawa, menangis kami bersama sepanjang setahun

Program terbesar yg pernah kami anjurkan. Melibatkan seluruh FSKM di cawangan & induk
Program Karnival Sukan FSKM 1Malaysia (dpt liputan akhbar sinar)
Program Quranic Medicine
Tetamu jemputan : Saudara Ashraf Muslim & bapa mertuanya, En. Lokman
Majilis Anugerah Dekan
( Satu-satunya program yg aku diberi kepercayaan utk menjadi PENGARAH PROGRAM :D )
Steps For Health
Artis jemputan : Lena AF9 & Erul AF9
Malam Pra-Graduan
Road Tour FSKM Siri I & II
Sambutan Hari Raya Aidilfitri
Kejayaan Kami
Apabila mereka menggila :P
Sesi Perletakkan Jawatan
Selama setahun menjadi seorang pemimpin banyak yg telah aku pelajari. Diri aku mungkin tak banyak berubah, tapi cara aku berfikir & menerima dah  banyak berubah. Aku sedar selama aku menjawat jawatan ini, tanggungjawab yg aku laksanakan tidak betul-betul sempurna. Terlalu banyak kekurangan. Bagi aku itu adalah satu proses pembelajaran. Ilmu & pengalaman yg tak akan dapat aku tuntut di dalam kelas.

Kepada rakan seperjuangan, 
                                            Terima kasih kerana mengajar aku utk menjadi lebih matang
                                            Terima kasih kerana menerima diri ini seadanya


Times fly away but our friendship will always be there. :D

Legasi ini telah berakhir
Mereka ini pula yg akan meneruskan perjuangan kami
Semoga pucuk pimpinan yg baru ini akan lebih berjaya =)
Terima kasih kepada mereka yg telah banyak menyokong & membantu kami

Pemimpin yang bersyukur adalah pemimpin yang sedar bahawa kepemimpinan yang di dipikulnya bukanlah tanda kemuliaan, tetapi kepemimpinan adalah amanah dari Allah.


7 ulasan:

  1. wuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~~~~ kenapa mesti kau update pasal smf lagii???? :((((((

    sayang rusyda gile ketat >.<

    BalasPadam
  2. aku dh lama nk update. sejak lps AGM lg. tp skrg baru berjaya. :) syg ko jgk. heee

    BalasPadam
  3. muahx! muahx! syg ketat2 jugak <3

    BalasPadam