Sabtu, 24 Mac 2012

KeHiduPan YG bAru

Sem lepas b'mulanya perjalanan aku sbg sorg pelajar universiti..baru je b'jinak2 dlm persekitaran yg baru, aku sekali lg melangkah masuk ke alam lain..alam sbg sorg yg b'jwtn..sem 2 yg mgkn agak sibuk bg aku..bg aku jwtn 2 bkn 1 beban..tp tanggungjawab yg mematangkn diri aku..ya x smua org mampu terima tanggungjawab yg baru dgn mudah..begitu jga aku..2 mgu pertama sbgai sorg pelajar + SMF (jwtn yg dipegang) menyebabkan hidup aku sdkt t'umbang-ambing kerana aktiviti harian aku yg b'beza..kini aku tlh mmpu menyesuaikan diri..aku jga tlh mula selesa dgn rutin harian aku yg baru..Alhamdulillah aku mampu jlnkn tanggungjawab aku sbg s/u & sbg sorg pelajar..tp masih byk yg perlu aku pelajari..aku sentiasa sedia menerima teguran yg mmpu mendidik aku mnjadi insan yg lebih baik..Aku b'syukur kerana dpt mengenali & mnjdi sbhgian drpd warga SMF 12/13..Aku merupakan antara ahli SMF yg t'muda..ditambah pula dgn perangai kebudak-budakn aku..mgkn ada antara mereka yg menganggap aku sbg adik..aku harap lebih byk ilmu yg dpt aku timba dlm tempoh sthn ini..

*Diri manusia itu hanya kecil sahaja tetapi dalam diri yang kecil itu terdapat satu alam yang besar..& aku sedang mengembara di alam tersebut demi pengalaman yg baru..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan