Khamis, 12 Ogos 2010

CiNtA..???


Perempuan yg baik adlh utk lelaki yg baik..& begitulah sebaliknya..sesungguhnya telah tercatat seungkap nama di luh mahfuz utkmu..cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu..jika kau berada di jalan yg diredhainya..Insya-Allah si dia juga turut berada di jalan yg sama..lupakanlah segala kegelisahan & kegundahan mu..ingat & yakinlah dgn janji Allah..teruskan harimu meniti cinta yg hakiki..senyumlah pada sinar nur cahaya yg menanti mu..nescaya cinta insan yg soleh @ solehah akan turut kau miliki...

     setelah sekian lama pena ini tidak berbicara..kini ia kembali merungkai pengertian disebalik perasaan cinta..satu fitrah yg dikurniakn ke ats manusia..di mana setiap satu dari kita mempunyai peluang utk merasainya...takrifan cinta terlalu luas..rasanya cinta yg dianggap anugerah itu..tidak mampu diungakai melalui kata2..sebaliknya melalui deria rasa yg tersendiri..here the actions work better than words..

     remaja..usia di mana manusia mula berjinak dgn cinta..di usia yg hanya setahun jagung ini..tahukah remaja apa itu cinta..cinta bkn sekadar sesuatu yg indah..cinta bknlah kebahagian yg sentiasa bersama..bkn hanya sekadar senyum tawa..namun tangisan,kemarahan & pelbagai rasa lg turut hadir mengiringi..cinta remaja hnya sekadar dibibir..sering diucap..sgt melalaikn..malahan mampu membinasakn..

     memang benar cinta sang jejaka lahirnya dari mata..& cinta si puteri lahir dari telinganya..lelaki mudah tertewas dgn kecantikkan seorang wanita..sebaliknya..wanita tertewas dgn kemanisan & kepetahan lelaki berbicara..sudah mnjadi lumrah kejadian alam..lelaki t'tarik kpd perempuan & begitulah sebaliknya..

     satu lg frasa yg mnarik perhatian ku ialah...

hawa dijadikan dari rusuk kiri adam..bkn utk dipijak & bkn utk dijunjung..tetapi dekat dgn lengan utk dilindungi & dekat dgn hati utk disygi...

     biarpn aku mmpu bercerita mengenai cinta..aku sndiri blum pernah menemui cinta yg hakiki..belum b'jaya merasai cinta yg sebenar..aku juga belum pernah melihat cinta yg bahagia di depan aku..cinta yg benar2 utuh..apa yg aku sering lihat ialah bahtera yg terumbang-ambing dilambung ombak...pengalaman aku..membuatkn aku hilang kepercayaan terhadap cinta..& mengubah pndgn serta penerimaan aku terhadap cinta seorang lelaki..masih wujudkah cinta itu..??mampukah aku menemuinya..???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan