Rabu, 23 Disember 2009

pAnDAnGanKu

dlm 2 hari ni merata dh aku membawa diri..melihat sekeliling..baru ku sedar betapa banyaknya ragam manusia yg wujud di bima sakti muka bumi ni..tatkala aku berjalan2..mataku liar memerhatikn makhluk2 yg bergerak disekelilingku..ada yg sibuk berkerjaya,berkeluarga,bersuka ria menikmati kehidupan yg singkat ni..ada yg pentingkn diri,ramah,manja,penyanyang..blablabla..nth nape perbualan dua beranak ni menarik perhatian aku..

tempat:depan pusat permainan,carrefour..
anak:mama nk main kat situ..
mama:nk buat apa..2 permainan buang duit..

erm..buang duit??betul gak 2..beli token 1 RM1..dpt main kejap je..klu dh qalek..hbs duit sat je..mmg membazir..lain la klu tbe2 ada duit jatuh dri langit mcm ujan..then kutip p main..2 ok gak..tp mustahil la..ble masuk kat dlm carrefour aku tgk ramai yg muka bdk2 je yg jd pekerja..yela kn..dh musim cuti..ramai lepasan SPM yg mula tanam anggur mengaggur..tp bkn buat apa sgt pn..aku nmpk duk bersembang je..ee..mengutuk je keje aku ni..erm..masa kat kedai TOYOTA plak aku jmpa sorg chineese girl(CG)..ble ditanya oleh kak aku..ini la jwbnya..

kak:what is your name?
CG:(just looked at her)
kak:how old are you?
CG:(showing 6 fingers)
kak:owh..6 years old..?
CG:(menganggukan kepalanya)

haha..bisu ke bdk ni???

kak:why are you here??your mom wants to buy a car??
CG:no..she already buy a car..she just want to service it..

wah..boleh ckp rupanya..bersembang punya bersembang..erm pandai jgk CG ni..ckp melayu pn ok..
skali tanya nama dia..hmm..nth la..

kak:what is your name..??
CG:don't know..
kak:what??you don't know your name??
CG:i don't know..

adui..mcm 2 plak..pndai..dh p sklh dh pn..tp nama sndiri x tau..mcm mn ni??x pe..byk sgt kot panggilanya..smpai x bley igt..huhu..

erm..klu nk crita smua skali apa yg aku jmpa ssh la..takut x dak sapa plak nk baca..tp apa2 pn..ragam manusia yg pelbagai ni la yg mmbuat kn hidup ni indah..mmbuatkn bumi x sunyi..anyway..bg aku hidup lebih indah jika dihargai..(",)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan