Rabu, 28 April 2010

HaRi PotEnsi TBK KeMas..

 

 Hari ni aku bgn awl..huh bkn sng aku nk bgn awl..haha...ni pn sbb nk p SMK Guar Perahu..nk teman ank sdara aku..dia msuk p'tndgn nasyid utk tadika..ala bdk2 la katakn..dri awl lg dh b'smgt sakan..1st time nk lwn nasyid..huh..

pkul 8.45 pg km smpi kat SMKGP..then trus cari team tadika tanah liat..ckg tadika 2 makcik aku..dlu msa umo 5 thn aku pn p tadika 2 gak..saja nk teman spupu aku..haha..dh lari tajuk lak..then aku ikut tgk bdk2 ni di-make up-kn..b'gaya sakan la..smua mai duk mlaram..adik2 yg mai tgk je pn mlaram gak..comel bdk2 kecik ni..spupu aku ckp "ala bdk2..pkai apa pn nmpk comel..cba klu kita yg besar ni yg pkai..mesti buruk.."haha..mna ada buruk..klu dh comel 2..pkai la apa pn..tetap comel..mcm aku ni..haha..oops..!terperasan di situ..muahaha...

nk smpai turn dpa nasyid sgt la lmbt..hmpir pkul 11 gak la bru turn dpa..smentara 2..brapa kali spupu aku duk kena touch up bdk2 ni..dgn tudung yg hbs senget2..lps hbs je ceramah perasmian aku terus msuk dwn..mls dh nk tgu blakang dwn dgn bdk2 2..sbb aku nk tgk bakat2 kat dlm dwn..lgpn kat blakang 2 byk lalat..bla aku duk sembang..rasa mcm ada lalat dlm mulut jer..rimas btoi..


anak sdara aku yg kanan skali

 
ucapan perasmian

meh nk cite psai bkat2 terpendam lak..mula2 p'tndgn tilawah & hafazan..peserta kena baca surah Ar-Rahman ayat 1-6 + maksud ayat..ada yg bca sedap..ada yg x brapa nk dgr..hehe..tp x dak gmbr utk tilawah & hafazan..then ada p'tndgn b'cerita lak..ada yg jd burung & rama2..utk story telling lak..pserta kedua nek2 x mau ckp..dia asyik tgk blah juri je..dik..klu tgk je juri 2 tp x ckp..x leh mng dik..renungan + muka mnja 2 x dpt nk tambat hati juri la..hehe..bdk ni diberi pluang kedua..dia diminta turun n b'cerita semula slps peserta ketiga..msa kat bwh pnts..adk ni dh jnji nk b'cerita..tp mlgnya..bla dia nek blk ats pnts 2..dia skali lg membisu..t'paksalh ibunya naik n menemani..

 
Burung Yg Malas

 
x igt la tajuk dia

 kancil

bear-1st runner up

 
Butterfly-the winner

 
ni la adk yg x nk ckp 2

seterusnya ada p'tndgn pidato..fuh..aku dh mula mgantuk tgk bdk2 ni..smpi la tba2 ada sorg bdk pmpn 2..dia b'pidato dgn penuh smgt..huh..hbs celik 1 dwn yg mengantuk 2..bez tgk bdk 2..n dia dinobatkn sbg johan..huh..bakat 2 dik..truskn ye..pidato ni bez..tmbh2 part pidato spontan..tp utk tadika ni x dela yg spontan..klu ada confirm ternganga bdk2 ni..


 

 

 
the winner - dia sgt bersemangat

 

kemudian tibalah masa utk ank sdara aku beraksi..haha..bez la tgk bdk2 nasyid..t'igt plak msa kcik2 dlu..mrata p'tndgn nasyid aku masuk..yg wat persembahan je pn ada..siap ada kump. sendiri lg..nth la nma apa kump. aku 2..apa pnya ktua daaaa....oops..!kluar tajuk lg..hehe

Aimi sblm beraksi

Aimi & kwnya

Buatmu Ibu - 3rd place

Here are the winner

Ummiku Sayang - 2nd place

sementara menanti para juri mengira markah..3 persembahan tlh dipersembahkn oleh pelajar tadika lain..bakat si cilik diasah lg..

boneka tangan

teater - save our nature

tarian

selesai ketiga-tiga persembahan,pemenang2 pn diumumkn..gembira btl bdk2 ni bila dpt hadiah..pemenang tempat pertama utk setiap kategori akn mewakili daerah sebarang perai utara ke peringkat negeri pd 15 Mei..

kump. Aimi menang..!!

Aimi dgn pialanya

hadiah2 yg tlh disediakan

semua peserta berjaya membawa pulang hadiah..semua peserta adalah pemenang..tiada pengalah..huhu..sbb stiap kategori cuma ada 3 peserta..makanya..semuanya dinobatkn sbg pemenang..haha..tahniah la adk2..

aku pn nk bergambar gak..haha..ok lah..berakhir sudah hari potensi kanak-kanak..semoga berjaya di peringkat negeri..bye

Tiada ulasan:

Catat Ulasan