Selasa, 16 Mac 2010

PLKN's stOrY..pArt 7..the end

     wah..msuk bln mac km mula get ready utk acara kemuncak..exercise wirajaya..erm..dlu ckg ckp wat 2 hari..ada tdo dlm utan..tp x dak pn..exercise wirajaya 2 berlangsung dri jam 7.30pg hingga 1.30ptg je pd 4 jan,khamis..x bez..km cuma diuji ttg cara baca peta & kompass je..kraft hutan,khemah n smua bnda alah len 2 x dak pn..utk perjalanan wirajaya ni 8 org tlh dipilih utk jd koperal dgn sarjan..dpa ni la yg akn lead jln kpd ank2 buah..i'm one of them..huhu..2 org utk stiap check point..aku kena check point ke4..pertolongan cemas ada diuji..utk wira kat check point ke4..wirawati plak check point 1..aktiviti ni dijlnkn by skuadron..tp wira & wirawati diasingkn..erm..ni aku crita pengalaman aku sndri..skuadron aku merupakan skuadron pertama yg dilpskn..msa nk tentukan bearing yg pertama 2 dh btl..tp jl ckp slh..so agk lama la kat situ..otw ke cp 1 km kena lalu rumah cina yg ada byk anjing..then kuar2 utan jmpa tanah perkuburan Islam..wk2 tgh tgu team pertolongan cemas lak km rest..aku lapar so mkn la roti utk mnum pg pnya..then ckg af tgur aku sbb mkn sorg2..sbgai dndanya aku kena suap roti yg kat tgn aku 2 kat smua dak skuadron aku dgn pnuh kasih syg..wakaka..btl2 1 m'sia..ble aku kna suap bdk melayu,cina dgn india..wlupn 2 bkn 1st time tp aku b'bangga sbb dpt smua dak skuadron aku..dpa len na da kena wat cm 2..aisey..ayat..huhu..lps ni yg lwak..nk ke cp 2 km msuk utan lg..then kuar ikut parit..x nmpk titi..tp nmpk buloh kat dlm parit 2..so km try cross ke sbrg melalui buluh 2..haha..dh rmai yg lps..tbe2 buluh 2 patah & sorg bdk ni jtuh dlm lumpur 2..wargh..ssh gle nk kuarkn dia..then bru la ckg bgtau yg kat dpn sana ada titi..so dak2 yg x cross lg truskn perjlnn ke titi 2..ble kt cp2 bru la km mula b'tembung dgn wira..haha..dpa gelak tgk km berlumpur..xpe2..pengalaman 2..erm..ble dh smpi cp4 km smua dh lemah..pnat sgt2 nk jln blk kem..yela jln slama 6 jam dgn galas beg yg brt la..fuh..dh la pns..gle mencabar..hbs burn kulit aku yg dh sememangnya gelap ni..huhu..sedar pn..(^_^)..tp utk wirawati skuadron fulchrum je yg blk dlu..lg 3 skuadron blk skali..yg lawaknya dpa x nk lalu ikut jln tar..dpa try msuk utan..then smpai kat 1 tmpt 2 berair je..rilek je dpa redah..rupa2nya 2 jln blakang kandang b**i..wakaka..smpai je kat kem dpa kena samak..mmg blakang kem ada kndg b**i..x la btl2 blkg kem..tp pg2 bley bau gak la..pergh..mmg menusuk idung..hehe..gmbr wirajaya 2 x dak la..lau ada ckg yg upload 2 aku add kat sini..

sebelum beta berangkat..huhu..penuh b'smgt..!!

     ble dh blk wirajaya 2 ckg faiz msuk dorm n ckp yg PLKN mgkn hbs awl..wargh..x nk..jgn la hbs awl..aku x puas lg duk kat kem 2..bru je nk rpt dgn org..lgpn aku x nk amik result lg..2 la rungutan aku wk2 2..tp malangnya..keesokan harinya perkara 2 tlh pn diconfirmkn..erm..mula la episod cdey..smua org mula lepak rmai2..asyik tdo lmbt..gabung katil tdo rmai2..sejak 2 jgk km dh x dak aktvti..ari2 wat raptai utk mjls penutup je..juz isn 2 ada final sukan..acara yg ada ialah roadrelay & bola tampar utk wira & wirawati..futsal utk wirawati & bola jaring utk wira..team yg mng kena fight dgn team jl + staff..klu x mlm sabtu 13 mac ada mlm retro utk km..tp dh dibatalkn sbb blk awl..rmai yg frust sbb dh bli bju..tp last2 mnt jd plak..wat mlm isn 2..8 mac..erm..mlm 2 cm meaningless la..aku mmg kecewa mlm 2..sbb km x sempat nk bergambar..ckg dh halau blk dorm..swuh km get ready utk mjls pnutup..aku & beberapa kwn mmg bengang..km x sempat b'gmbr..xpela..dh nasib..sepatutnya final week 2 km berlatih kawad utk penutup..tp dh dibatalkn..mjls penutup cuma wat kat dewan rajawali..ada nyanyian,sorakan,bg sjil,penyerahan pangkat & bendera..then dgn rasminya tamat sudah PLKN K1S7 2010 pd 0910,9 mac 2010..wargh..runtun ati ku..terasa sebak je..x sanggup nk b'pisah..kwn2 ku hbt2 belaka..wakaka..rindu kat dpa smua..sapa yg blik dgn fmly leh blk ari slasa..yg blik nek bas blk ari rabu..

FINAL SUKAN

MALAM RETRO








MAJLIS PENUTUP




     Dgn ini berakhirlah kisah ku sebagai seorang pelatih di kem PLKN white resort..kenangan & pengalaman yg aku pungut 2 bg ku amat bernilai..xkn pernah aku lupakan..semoga dpt bertemu lg..semua ttg kita..(^_^)






Tiada ulasan:

Catat Ulasan